lördag 4 februari 2012

Samlare

Samlaren!

Själv tillhör jag skaran av samlare, enligt min man "Storsamlaren". Det började med suddgummi, klistrermärken och mina älskade SMURFAR. När jag sedan blev äldre blev det flodhästar av någon konstig anledning!?
Nu samlar jag på GLAS. Rött glas från Reijmyre, Marimekkoskålar från Iittala (har snart alla färger),
ljuslyktor har vid det här laget ca 250 stycken, pressglas i alla de färger, vaser, vackra kuddfodral, Mateus, Vackra askar, keramik mm......


En samling behöver inte bli komplett, det är själva sökandet som gör det hela roligt!




Maribowl eller Marimekkoskål vad man nu föredrar att kalla den, har tillverkats sedan 60-talet.
Den vänstra lite rostfärgade och den gula fyndade jag häromdagen på Hasselgrens i Lund. Det är två utgående färger som såldes för halva priset.

bilder från vårt kök

Kram Mimmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar