måndag 25 juni 2012

Tvättstugan!


Äntligen börjar vi se slutet på "tvättstuge" renoveringen!
Väggarna är tapetserade, golvet flytspacklat, elen dragen och den snygga blanka VITA mattan är på plats. Det har blivit ett par turer till IKEA den senaste veckan, men tråkigare kan man ju ha! Köpte på mig en hel drös med olika handtag för att slutligen bestämma mig för modellen du ser på sista bilden, en lång aluminum list som man kan "greppa"över hela längden.
Vi beslutade oss för att sätta samma kakel som i köket och badrummet dvs en sidenmatt 5x5 cm platta som vi är väldigt nöjda med, och i lördags kaklade vi och fogade så nu återstår bara att koppla in handdukstork, vask och avlopp. Om ett par dagar är allt helt klart och då kommer jag visa er stylade bilder från tvättstugan/vår entré, bästa att dokumentera allt nu när det är nytt och fräscht för jag tror jag vet hur det kommer att se ut efter en tid med fem personer i huset, drivor av skor och jackor........





.
Ha en bra måndag!
Kram Mimmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar