tisdag 10 april 2012

Konstrundan

Så var Påsken avklarad och således också årets Konstrunda. Vi dvs. jag och min man trotsade det tråkiga 
regnvädret i går och begav oss söderut.
Första stoppet blev ett besök på Ting Ute & Inne utanför Trelleborg ,därefter en tur till Haward & Busk i Smygehuk. En trevlig gårdsbutik med noga utvalt sortiment av Marie som verkligen har sinne för detaljer.Sortimentet här är lite mer färgglatt än hos många andra vilket gör mig glad, för jag älskar FÄRG. Här kan du även slå dig ner också ta en fika och titta på de vackra hästarna som går i hagarna alldeles in på knutarna. Rekommenderas!



 bilder tagna hos Haward & Busck

Efter detta styrde vi mot Ystad men först ett stopp för lunch på Abbekås Hamnkrog. Här åt vi en fantastiskt god lunch som säkert smakade extra bra pga. den mycket trevliga personalen. Vi kommer garanterat tillbaks!  Något sena kom vi till slut till Ystad Saltsjöbad och Gynning X 2 för att något irriterat konstatera att de stängt redan kl 15.

"Myrsine" inköpt hos A mouse In A House

Vad gör vi nu!? Jo, dagen avslutas med ett besök i  Sövdeborg och "A mouse In A House" som är en jätte mysig inspirerande butik som drivs av det trevliga äkta paret Marita och Hans Blücher. Här har Marita med säker hand valt ut ett sortiment som är enkelt men samtidigt sofistikerat och "andas" både Svenskt och kanske lite Franskt. Väl värt ett besök!

Kram Mimmi

1 kommentar:

  1. Ja det var ett kärt&roligt besök med sådant glatt "drag" jag just gillar. Åååh så kul vi hade det!! Visade Marita Dina rader hon blev glad&stolt!! På marginalen jag har litet med musahuset att göra förutom då att jag figurerar där ibland. Har hört ryktesvägen att jag blivit till turistattraktion för en del. Ja, för de som då tål hela registret men å andra sidan om de vill kan det får rakt hår att krylla sig såväl då som det omvända om de inte redan hunnit "fly" butiken Kram/Hans Blücher

    SvaraRadera