lördag 5 maj 2012

Dagens Loppisfynd


En rejäl samling pressglas fick följa med hem från loppisen i Stångby i dag! Där var naturligtvis massor av folk och som vanligt, så det gäller att hålla sig framme om man ska få tag i det man vill. Kom hem med betydligt mer än jag räknat med, och inser att det är en loppis i morgon också! hm....får nog plats med mer i skåpen trots allt.
 Här är ett "axplock" på dagens "fynd", JA det finns mer. Behöver jag säga att Jonas är hur glad som helst. Håll till godo....


Visst är dom söta!?,tänk med en Hortensia eller något.


Nog värda lite pengar hoppas jag!?


Rörstrand ca 20 cm hög. Värd pengar!


Bra att ha när jag köper Gods i England!
Betalade 20:- hittade på nätet för upp mot 1000-lappen


9 st Gustavsbergs tallrik "Arter i fara" med gulddekor.
Ska INTE hänga på väggen. Tänkt till förrätter ovanpå Mateusporslin.


Termosen köpte jag för den var snygg! endast 10 spänn!


Dagens "Kitsch" perfekt till tex. Tops!
Hittade motsvarande lockurna för 65 euro. tror jag betelade 20:-
Kanske ett av dagens bästa fynd.


Mer "Kitsch"......

Även ett bord, lampa och diverse annat "fyndade" jag. Victor kom hem med sisådär 15 fåglar i glas, porslin och keramik.
Nu väntar familjen ute på trädäcket på mig för att tända kvällens brasa. Bäst att snabba sig ut så att inget av "värde" eldas upp.
Trevlig kväll!

Kram Mimmi
.

1 kommentar:

  1. Hej Mimmi,
    Vilka fynd du gjorde, du har säkert många pengar tillbaka. Nästa år bara måste jag dit och shoppa.
    Det var vi som träffdes på Scouternas loppis idag, här är adressen till min lilla blogg.
    http://godastunder-tokigaideer.blogspot.se/

    Kram Anna

    SvaraRadera