lördag 19 maj 2012

Pip-Studio


bilder Pip-studio

God kväll kära vänner!

Så var det dags för "långhelg" igen och vi har efter 15 år i samma hus ÄNTLIGEN slängt ut allt i vår tråkiga tvättstuga, för att göra den fräsch och framförallt ljus! Jag förstår inte att man (faktiskt inte för så länge sedan) tyckte att gröna "stänktapeter" var snygga, och att man i ett långsmalt utrymme med lite dagsljus överhuvudtaget kom på tanken på att sätta upp något sådant!? Lika konstigt är det att jag stått ut så länge med denna "skamfläck" till rum, så detta med att bli hemmablind kan tydligen drabba även den mest inredning intresserade!
Nedan ser ni lite bilder FÖRE, och jag kommer att hålla er uppdaterade hur arbetet går.
 I dag begav vi oss iväg för att fixa spottar till taket, och framför allt för att hitta något golv. Det blev även en tur till vår trevliga färghandel här i byn  Färgcenter syd  för att titta på tapet alternativt färg till väggarna. Eftersom det ska bli VITT tappade jag fokus ganska snabbt och började i stället att bläddra i betydligt roligare kataloger med  tapeter från Pip studio. Jag inser att jag aldrig kommer att tapetser ett helt rum med dessa färgsprakande tapeter om jag inte köper mig ett sommartorp eller något,men dom är helt underbara och gör en så glad! Så säg till kära vänner om ni någon gång tänker köpa en rulle för att kanske klä insidan på ett skåp, klä en låda, byrå eller något annat då är jag gärna med och delar....



Njut av lördagskvällen

Kram Mimmi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar